قیمت بیت کوین به زیر 21 هزار دلار کاهش یافت و زیر «قیمت محقق شده» معامله می شود

قیمت بیت کوین به زیر 21 هزار دلار کاهش یافت و زیر «قیمت محقق شده» معامله می شود

1401/05/29

به گفته شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای گلس نود ، "قیمت بیت کوین پس از 23 روز متوالی بالاتر از قیمت تمام شده بازار، به زیر قیمت واقعی و محقق شده رسیده است. قیمت محقق شده در حال حاضر 21700 دلار است که منعکس کننده قیمت کل خرید است که در زمان آخرین حرکت سکه ها در زنجیره ارزش گذاری شده است.


طبق گفته گلس‌نود، «می توان گفت کخ بازار در یک زیان کل قرار دارد». به دلیل اینکه قیمت بیت کوین در حال حاضر کمتر از قیمت واقعی است، تصویر کوتاه مدت از آینده ی آن نامشخص است. شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال به سمت «ترس» بازگشته است که این نشان‌دهنده وحشت بازار است. قیمت محقق شده 21700 دلار، که نشان‌دهنده میانگین ارزش عرضه سکه BTC در آخرین تراکنش زنجیره‌ای است، دیروز در 19 آگوست زمانی که بیت‌کوین به 20910 دلار رسید، شکسته شد. بر اساس گزارش CoinMarketCap، قیمت بیت کوین در حال حاضر در 24 ساعت گذشته اندکی تغییر یافته و به 21315 دلار رسیده است.


سرمایه گذاران نمی توانند پیش بینی کنند که فدرال رزرو می تواند نرخ بهره را کمتر از حد انتظار افزایش دهد یا خیر و دارایی های دیجیتال ازین موضوع تاثیر می گیرند. دو عضو فدرال رزرو، جیمز بولارد و استر جورج، پنج شنبه در رابطه با میزان افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر، نظر های متفاوتی ارائه کردند. با این حال، هر دو بر نیاز به افزایش هزینه های استقراض تاکید کردند.


بیت کوین وارد انباشت طولانی مدت می شود

چرخه های بیت کوین توسط تعادل عرضه در حال تغییر بین سرمایه گذاران بلندمدت و خریداران سفته باز جدیدتر هدایت می شوند. نسبت RHODL  در گلس نود، این مفهوم را با دقیق تر ببرسی می کند.


بر اساس تجزیه و تحلیل اخیر گلس نود ، نسبت RHODL همچنان در روند نزولی قابل توجهی قرار دارد و نشان می دهد که تعادل ثروت دلار همچنان به سمت دارندگان بیت کوین دارای دارایی های بلندمدت تغییر می کند. کاهش در نسبت RHODL نشان می‌دهد که سکه‌های قدیمی‌تر اکثر ارزش دلار را در اختیار دارند، که به افزایش HODLing و رفتار انباشت طولانی‌مدت اشاره دارد. در نتیجه، می توان گفت که تمایل فعلی بیت کوین، انباشت طولانی مدت است. در کوتاه مدت، سمپوزیوم سالانه فدرال رزرو هفته آینده در جکسون هول، وایومینگ، رویداد مهمی برای تماشای قیمت بیت کوین خواهد ساخت. در حال حاضر گمانه زنی هایی مبنی بر تمایل جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به کاهش اخیر که بازارها را در هفته های گذشته بالاتر برده است، وجود دارد.


shape